Vážení rodiče předškolaček a předškoláků,
jsme nesmírně rádi, že Vám není lhostejné, kde Vaše děti budou v následujících devíti letech získávat znalosti a dovednosti, které je budou provázet životem. Přestože je školní vzdělávací program Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. náročný, o naši školu byl v uplynulých letech násobně vyšší zájem, než byly kapacitní možnosti. V souladu s vyhláškou č. 435/2022 Sb.
(vyhláškou, kterou se mění vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů) budou probíhat vstupní pohovory s budoucími prvňáčky.
V uplynulých letech se již stalo tradicí, že jste se alespoň trochu seznámili s klimatem školy a dozvěděli se spoustu informací v rámci Dne otevřených dveří. A to nejen z úst přítomných pedagogů, ale i z bezprostředních odpovědí žáků školy, vzbuzujících na tvářích úsměv. Letošní rok nebyl výjimkou, a to 7. února od 15:30 hodin v kinosále školy.
Podrobné informace k zápisu naleznete v dokumentu
"Rozhodnutí ředitele školy - zápisy 2024" (viz níže).
Zápis do první třídy školního roku 2024/2025 se uskuteční
2. a 3. dubna 2024 v odpoledních hodinách. Uchazeči se musí k zápisu registrovat on-line prostřednictvím
platformy Bakaláři, a to od 27. února 2024 8:00 hodin do 25. března 2024 15:00 hodin.
- Třídní učitelkou první třídy ve školním roce 2024/2025 bude skvělá paní učitelka Mgr. Jitka Macháčková.
- Do prvního ročníku přijmeme 26 žáků.
Nejčastější důvody pro odklad školní docházky:
- Problémy v oblasti řeči
- Problémy s pozorností a soustředěností
- Problémy v grafomotorice
- Problémy pracovního tempa (pomalost)
- Problémy vědomostního rázu (orientace ve světě)
Proč Comenia Script
http://www.ceskatelevize.cz/...
https://www.ceskatelevize.cz/porady/13917580517-identita/221562264040005/
Co by měl prvňáček umět
POHYB
Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat tělo, být samostatné v sebeobsluze.
SAMOSTATNOST
Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit své chování.
JAZYK A ŘEČ
Dítě by mělo zvládat přiměřeně jazykové, řečové a komunikativní dovednosti.
MANIPULACE
Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci.
VNÍMÁNÍ
Dítě by mělo být schopno rozlišovat zrakové a sluchové vjemy.
MYŠLENÍ
Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech.
PAMĚŤ
Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost záměrně si zapamatovat a vědomě se učit.
PRAVIDLA
Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a zároveň sociálně vnímavé, schopné soužití s vrstevníky ve skupině.
TVOŘIVOST
Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost.
ZNALOSTI
Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě a i v praktickém životě